Feedback from our clients

Client experiences in outplacement

We receive feedback from our clients on a daily basis. Above all, we are pleased about the very personal thanks at the end of the consultation. You can find more feedback on Ausgezeichnet.org.

Dear Dr. Grupe, dear colleagues from Karent,

I have the pleasure of saying goodbye to you and thanking you for your cooperation, because tomorrow I start my new job at the ( ) publishing house as a business development manager (which came about through KARENT) and therefore no longer have any need for your services.

I sincerely wish you all the best and thank you very much for your support.
Best regards

J. R.

03.11.2020

Hallo Herr von Goetz,

wie ich Sie am Montag bereits telefonisch informierte, habe ich am gleichen Tag einen neuen Arbeitsvertrag bei ___ (39 km von meinem Heimatort entfernt) als
Leiter mech. Engineering/Konstruktion unterschrieben. Dieser Kontakt ging aus unserer 1.Welle vom hervor und konnte dann trotz des dazwischen liegenden Corona-Logdowns zum Abschluss gebracht werden. Die von Frau Wiegand vorbereitete 2.Welle war somit nicht erforderlich.
Nach der Unterschrift habe ich noch eine 2. Option absagen können. Meine für heute geplante Wahrnehmung einer Einladung zu einem 2. Gespräch bei der 3. Option in Osnabrück wurde gestern Abend kurzfristig aufgrund eines Corona-Verdachtsfalles abgesagt, soll aber nachgeholt werden. Den Kontakt werde ich trotz unterschriebenem Vertrag aufrechterhalten.
Ich möchte mich an dieser Stelle nochmal bei Ihnen und bei Frau Wiegand recht herzlich für die gute Unterstützung bedanken und wünsche Ihnen für die Zukunft alles Gute, und wie es heute heißt „Bleiben Sie gesund“.

Mit freundlichen Grüßen

01.07.2020

Hello Ms Wiegand!

On Tuesday I got a letter of acceptance for a new job at ... in Achen. This is a result of our action from 09.03.2020.

I would like to take this opportunity to thank you very much for your active support.

With kind regards
R.S.

15.04.2020

I just wanted to let you know that my salary discussions went very well and I signed the employment contract today.

Many, many thanks for the great support from you, I am totally happy and very much looking forward to the new job!

Kind regards,

B.A.

09.03.2020

Hallo Herr Figgen!
Habe heute den ersehnten Anruf von ... bekommen: ab 01.5. kann ich dort anfangen. Ich bin happy! ... Im Übrigen geht der Vertrag mit dem von mir gewünschten Gehalt in den nächsten Tagen an mich raus.

Viele Grüße

22.02.2020

Nach über 20 Jahren nach einem neuen Arbeitgeber zu suchen, vorab dies auch zu verarbeiten und sich die eigene Historie und die eigenen Stärken und Schwächen bewußt zu machen, ist nicht leicht. Die Firma KARENT hat mich da in beispielloser Weise immer exakt dort unterstützt, wo es zu dem Zeitpunkt notwendig war. Als Ergebnis hatte ich nach ca. 4 Monaten insgesamt 4 sehr gute Firmen, mit denen ich Gespräche führte - für die passendste habe ich mich entschieden, wieder auf gleicher Ebene. Ohne die sehr fachkundige, aber auch persönliche Unterstützung von dem KARENT Team hätte ich das sehr gute Ergebnis nicht erreichen können.

03.02.2020

Here is my feedback on consulting with KARENT in the Senior Executive Programme:
Overall, I was very satisfied in all aspects and yes, also quickly successful.
Overall, a very personalised approach, but analogous to the handbook. You could always understand why what was being done. The counsellor and the team were always very friendly, honest and sensitive, so that the processing of the separation was also handled well.

On the basis of KARENT's activities, there were 7 invitations for first interviews and invitations for 5 second interviews and one offer. From the 4 other second interviews, which I then cancelled, I am quite sure that 3 more offers would have resulted.

I was very well looked after, they let me work a lot so that I could process the separation myself and become aware of my strengths/weaknesses/goals. And there was very professional and nice support from the whole team.

My rim didn't like the ramp limit of the car park (or it was the driver...), but otherwise I can't find anything negative.

03.02.2020